Firmainformasjon

Ansvarlig for produksjon og salg er Augestad Håndverkskonditori AS, Klostergt 2, 0656 Oslo, orgnr 921.130.694

Ordrebekreftelse

Du vil motta en ordrebekreftelse etter utført kjøp. Hvis du finner feil i bestillingen din, vennligst ta kontakt omgående på hege@conditori-augestad.no. Husk å oppgi ordrenummer.

Priser

Prisen i butikken oppgis i norske kroner, og MVA er inkludert. Fraktpris kommer i tillegg. Jeg forbeholder meg retten til å endre prisene uten å varsle på forhånd. Prisjusteringer vil bli gjort hvert år.

Betaling

Betaling foregår trygt med kort hos min betalingspartner Stripe. Les mer om Stripe her: https://stripe.com/en-no/about
Det jobbes med å lansere VIPPS som betalingsløsning.

Frakt

Bestillinger sendes med Bring, og har fast pris på 59 kr. Ved kjøp over 600 kr får du fri frakt. Leveringstiden er normalt 3-5 virkedager, men kan være noe lenger i høytidene. Generelle forsinkelser utenfor min kontroll kan oppstå, og jeg vil derfor ikke love at bestillinger kommer frem innen en bestemt dag. Per i dag sendes bestillinger kun innenfor Norge.

Bestillinger til henting

Du kan hente bestillinger på produksjonslokalet i tidsrommet torsdag-fredag 09-14. Bestillingen må da være inne dagen før du ønsker å hente den. Skriv klokkeslett og ønsket dag for henting i kommentarfeltet ved bestilling! 

Varene kan hentes i produksjonslokalet på Trollåsen (Mastemyr Bedriftssenter). Du finner vareinngangen på baksiden av bygget. Ring på hos “kantine”, eller ring meg på tlf 48197910 når du er utenfor, så kommer jeg med varene dine!

Varer som ikke hentes

Alle kan glemme ting i en hektisk hverdag, og jeg skal så langt det går forsøke å sende påminnelser dersom kunden ikke møter opp til avtalt tid. Dersom jeg ikke lykkes å få kontakt med kunden, har kunden to virkedager på seg til å hente varene (eks: bestiller du varer for henting på en torsdag, må de hentes fredag eller senest mandag innenfor åpningstidene). Varer som ikke hentes belastes i sin helhet.

Utkjøring

Jeg tilbyr utkjøring av varer etter avtale (avtales per e-post, hege@conditori-augestad.no). Tjenesten tilbys tirsdag-fredag og gjelder i hovedsak innenfor Oslo. Holder du til utenfor Oslo og er usikker på om jeg leverer til din lokasjon, er det bare å ta kontakt for å spørre.
PRISER: Dagtid (8-15): 160 kr. Ettermiddag og kveld (15:15-21:00): 265 kr

Følsomme konditorvarer og værforhold

Hjemmelaget godteri, karameller og sjokolade er følsomme for temperatur og fukt. Jeg pakker varene slik at de skal tåle normale fraktomstendigheter, men kan ikke garantere for at varene ikke blir utsatt for ugunstige temperatur og luftforhold underveis i frakten. I perioder med ekstrem varme kan det bli nødvendig å midlertidig stenge hele eller deler av nettbutikken for å unngå at du mottar nedsmeltede varer.

Kunden overtar ansvaret for varen etter overtakelse. Augestad tar ikke ansvar for skader på produkt i forbindelse med kundens transport eller servering.

Det kan forekomme temperaturendringer ved transport (f.eks hvis produktene er utsatt for direkte sollys, kroppsvarme dersom en velger å sette varen på fanget etc). Augestad tar ikke ansvar for kvalitetsforringelse eller skade i forbindelse med transport utført av kunde.

Oppbevaring og holdbarhet på de ulike varene

Denne informasjonen finner du under hvert enkelt produkt i nettbutikken.

Angrerett

Ordinær angrerett gjelder ikke, jfr Forbrukerrådets veiledning for angrerett, punkt 16.3. Dette fordi Augestad lager varer med begrenset holdbarhet, og i noen tilfeller ferskvarer (konfekt er et eksempel på ferskvare).

Reklamasjon nettbutikk

Hvis du har mottatt ødelagt vare eller vare med annen feil, gi beskjed så raskt som mulig på e-post hege@conditori-augestad.no. Husk å oppgi ordrenummer, og legg gjerne ved bilde. Ved godkjent reklamasjon kan du velge mellom ny vare, refundert beløp eller en rabattkode tilsvarende verdien på varen.

Reklamasjon kaker og makroner

Reklamasjonsfristen er 48 timer etter mottatt vare. Reklamasjon gjelder kun for betydelige kvalitetsfeil, feil vare eller lignende. Små estetiske feil eller smakspreferanser er ikke gyldig grunn for reklamasjon. Ved reklamasjon må varen bringes tilbake til produksjonslokalet, slik at jeg kan kontrollere varen og gjøre justeringer for fremtidig produksjon.

Bryllupskaker

Kaker må hentes i produksjonslokalet. Se punktet “bestillinger til henting”. Bryllupskaker betales med kort ved henting. Avbestillingsfristen for bryllupskaker og andre bryllupsbestillinger er tre uker. Ved for sen avbestilling belastes 50% av beløpet for avbestillinger foretatt 14-20 dager før bryllupet, og 75% av beløpet ved avbestillinger foretatt inntil 13 dager før bryllupet. Kakene leveres i separate esker, med eventuelt stativ levert ved siden av. Stativene vaskes før returnering (aluminiumsstativ må ikke vaskes i maskin). De behøver ikke skrus sammen igjen ved returnering. Kakene må oppbevares kjølig fram til servering. Moussekaker er følsomme for høye temperaturer og kan synke noe sammen dersom de står ute lenge.

Force Majeure

Vi anser oss fri fra forpliktelsen om å gjennomføre avtalen (salg av varer) ved tilfelle av uforutsette hendelser som krig, opprør, blokade, pandemi, naturkatastrofer, streik og lock-out, importrestriksjoner, hyperinflasjon, ran og innbrudd.